טיקטוק לעסקים

כיצד ניתן לפרסם בטיקטוק לעסקים ? 

TikTok הוא הטרנד החדש ביותר במדיה החברתית עם יותר מ- 1.5 מיליארד הורדות ב-App Store  וב-Google Play, ויותר מ- 500 מיליון משתמשים חודשיים פעילים.

הפלטפורמה מורכבת מסרטונים בני 15 ו-60 שניות, שהוקלטו על ידי משתמשים, המאפשרים עריכה בתוך האפליקציה ושילוב עם המשתמשים הנוספים.

עיקר המשתמשים של משתמשי TikTok הם בין הגילאים 16-24, אבל היא לא נועדה להיות הטרנד החולף של דור ה- Z. מאז הקמתה ב-2018, TikTok התפתחה מאפליקציית יצירת וידאו שנועדה לבטא את היצירתיות של המשתמשים למוקד שיווקי ופרסומי. היתרון של TikTok לעסקים הוא המספר העצום של משתמשים פעילים בפלטפורמה. עדיין לא ברור בדיוק איך האלגוריתם עובד, אבל נראה שהרבה יותר קל לתוכן הווידאו שלכם להפוך לוויראלי ב-TikTok  מאשר בפלטפורמות מדיה חברתית אחרות.

אילו סוגי תוכן מתאימים לעסקים שמפרסמים בטיקטוק?

  1.     תוכן מקורי

גם אם המותג שלכם אינו מוכר, אתם עדיין יכולים להשתמש ביעילות בטיקטוק לצורכי שיווק. הכול מתחיל בתכנון תוכן מעולה ושימוש בשיטות המומלצות הבאות:

  •   היו אותנטיים – לרוב משתמשי המדיה החברתית אין גישה לציוד מצלמה יקר או תקציבי ייצור. הם יוצרים תוכן עם הטלפונים שלהם והזמן שלהם, שהוא אותנטי למי שהם. אמצו את אותה הגישה עם התוכן שלכם. על ידי חשיפת האישיות האמיתית של המותג שלכם, המשתמשים ירגישו מחוברים אליו ויתייחסו אליו, מה שבונה אמון.
  •   השתמשו בשני מרכיבי הקסם – שני המרכיבים שבדרך כלל מובילים לכך שתוכן TikTok הופך לוויראלי הם חיות מחמד וילדים. מכיוון שהדמוגרפיה של הפלטפורמה צעירה יותר, יש יותר עניין בצפייה בסרטונים הומוריסטיים ומשעשעים עם ילדים ובעלי חיים.

 

  1.     ספין

אתם לא צריכים להתאמץ כדי להמציא רעיונות תוכן חדשים וייחודיים עבור TikTok. הפלטפורמה מבוססת על מעורבות קהילתית והאשטאגים, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות הוא למצוא תוכן קיים ולהפוך אותו לשלכם.

קחו חלק באתגרי האשטאג או ריקודים ושירים טרנדיים. אם יש מגמה זה אפילו מועיל יותר. סיפור המותג והאישיות הייחודיים שלכם יבדל אתכם מאחרים באותה קטגוריה.

  1.     מוזיקה ואפקטים

 

ל-TikTok יש אפקטים ותכונות ייחודיות שניתן להוסיף לסרטון, כולל מוזיקה. משתמשים בדרך כלל יוצרים סרטוני ליפסינג בסגנון Musical.ly שבו הם משמיעים את המילים לשירים פופולריים. במובן מסוים, זה כמו ליצור קליפ משלכם. יש בטיקטוק כמעט כל שיר פופולרי זמין ללא בעיות של הפרת זכויות יוצרים.

איך מותגים צריכים לתכנן את התוכן שלהם באפליקציה?

כמו בכל פעולת שיווק, צריכה להיות אסטרטגיה מנחה, שעל פיה מייצרים תוכן ומשווקים אותו לקהלי היעד של המותג. למרות שהאופי של TikTok הוא מהנה, שובב וסתמי, נדרשים מחשבה ויצירתיות כדי לייצר תוכן שעונים על מטרות השיווק בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה ולערכי המותג.

אילו מודעות פרסום מוצעות לעסקים המפרסמים בטיקטוק?

 

  1.         השתלטות על מותג – מודעות אלו מופיעות בפיד של המשתמש לפני שהוא רואה תוכן של משתמש אחר. הם ניתנים לקישור לדף הנחיתה של המפרסם והם בלעדיים לקטגוריות שונות. בעיקרון, רק מודעה אחת יכולה להופיע במשבצת זו עבור הקטגוריה הספציפית מידי יום.
  2.         מודעות מותאמות – מודעות וידאו אלו אורכות בין 9 ל- 15 שניות ועשויות לכלול כפתורים. המשתמשים יכולים גם לבחור האם לדלג עליהן או לגלול מטה את המסך.
  3.         אתגרי האשטאג ממומנים – אתגרי האשטאג הם עניין גדול בטיקטוק. כאשר יש אתגר חדש בדף Discover, מיליוני משתמשים יכולים לראות אותו ולהצטרף. העסק שלכם יכול לשלם כדי לתת חסות לאתגר האשטאג ולקבל באנר מותאם אישית בכל דף Discover. כאשר משתמשים מקישים עליו, הם מועברים לסרטונים שנותן החסות יוצר, המסבירים ומדגימים את האתגר, כל זאת תוך כדי קידום המותג שלו.
  4.         עדשות ממותגות – באפשרותכם לעצב פילטר טיקטוק משלכם, המתבסס על השפה המיתוגית שלכם. העדשה נכללת אוטומטית ברשימת 10 הטרנדים המובילים והיא מגיעה בצורה דו ממדית או תלת ממדית.

האם ניתן ליצור בטיקטוק שיתופי פעולה עם משפיעני רשת?

כמו אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב, המותג שלכם יכול להשתמש בשיווק משפיענים בכדי  להרחיב את טווח ההגעה שלכם. כמותגים, אתם יכולים לפנות למשפיענים רלוונטיים של TikTok ולהציע מערכת יחסי עבודה איתם. עם זאת, חשוב לבחור גם את המשפיענים בצורה אסטרטגית מבלי לפגוע במסר או בערכי המותג.

 

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp