3 דברים שאתם חייבים לדעת על שיווק בטיקטוק

1.סרטוני הטיקטוק מגיעים לאנשים מכל טווח הגילאים

למרות שטיקטוק התחילה כאפליקציה עם קהל צעיר (בעקבות רכישת אפליקציית מיוזקלי ב2018), כיום האפליקציה כבר ממש לא מכוונת רק לילדים ונוער.

אנשים מכל הגילאים נמצאים כיום בטיקטוק, והגיל הממוצע של המשתמשים עולה בהתמדה.

המגמה הזו התחזקה במיוחד בתקופת הקורונה, ותמשיך להתחזק כעת עם בוא הגל השני. הקהל הבוגר אומנם פחות פעיל באתגרים ובהעלאת סרטונים, אך הם צורכים את התכנים בטיקטוק בתור צופים שקטים ונאמנים.

2. מחזור של תכנים מאינסטגרם ופייסבוק, והעלאתם לפלטפורמה של טיקטוק – פשוט לא עובד
העלאה של תכנים והפצתם במספר רשתות חברתיות הוא מהלך הגיוני שחוסך זמן ומאמץ בכל תהליך השיווק.
אך בטיקטוק הוא פשוט לא עובד ולכן מאוד לא מומלץ.
לטיקטוק שפה ייחודית משלה, וחשוב ליצור תוכן באופן שתואם את הפלטפורמה.
העצה הזו תקפה גם לסרטונים מהאינסטגרם, שאנשים רבים טועים לחשוב שהפורמט שלהם זהה לזה שבטיקטוק. הפורמט הורטיקלי של הסטורי באינסטגרם אמנם נראה דומה, אך שפת התכנים שונה לחלוטין אחת מהשנייה. ֿ
באינסטגרם התוכן יותר מלוטש ונקי, מעין גרסה יפה יותר של המציאות. לעומת הטיקטוק- שרוצים דווקא להציג את ״הדבר האמיתי״, את מאחורי הקלעים, את התוכן ללא הפילטרים והליטוש, ולעיתים קרובות- גם את הצדדים הפחות מגניבים וכיפים של המציאות.
הטיקטוק הוא לא סתם מקבץ של סרטונים קצרים- יש המון מחשבה, תחכום ורעיון מאחורי כל סרטון, וחשוב להעביר סיפור ופואנטה בדרך שתמשוך את הצופה לצפות בסרטון ולא לגלול אותו הלאה בפוריו.

3.טיקטוק מאפשרת כמות עצומה של פיצ׳רים ואופציות עריכה. מי שרוצה לשווק ולבלוט- רצוי שישתמש בהם.
אחת מנקודות החוזקה של טיקטוק זה בפיצ׳רים שלה. המשתמשים יכולים לערוך את הסרטונים באפליקציה, לעשות דואטים, לבצע מעברים יצירתיים, ולהוסיף דיבוב וכותרות מתחלפות.
זה מדהים לראות מה היוצרים מסוגלים לעשות רק בעזרת האפליקציה עצמה.
הסוד להצלחה בטיקטוק בסופו של דבר הוא ליצור תוכן שנראה ״טבעי״ עבור הפוריו (הפיד הראשי של האפליקציה)

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp