כולנו יכולים להסכים שהשנה שעברה הייתה מלאה בהפתעות ואתגרים שהמשיכו גם לשנה הנוכחית. לדבר על טרנדים חדשים שהגיעו כדי להישאר, למרות שרבים היו סקפטיים בהתחלה, אבל השימוש בטיקטוק לעסקים קטנים הוא ללא ספק אחד מהם.
לכן במאמר זה נסביר 5 טיפים לשימוש בטיקטוק לעסקים קטנים.

5 טיפים לשימוש בטיקטוק לעסקים קטנים
בעלי עסקים קטנים מסכימים שעם הפופולריות הגוברת של טיקטוק, התוכן המגמתי, שיווק המשפיענים והפרסום של טיקטוק, תוכלו לכבוש קהל ואפילו להגדיל את המותג שלכם. למרות שטיקטוק מושך לרוב קהל צעיר יותר, שימוש בשיווק בטיקטוק לעסקים קטנים יכול לשים זרקור על המותג שלכם, מכיוון שזו הפלטפורמה החברתית הנפוצה ביותר כיום.
לא בטוחים איך לעשות את זה? הנה העצה הטובה ביותר ממקור ראשון שתוכל לקבל בנושא זה, שנאספה בקפידה על ידי הצוות שלנו.
1. דברו תאכלס, העבירו את המסר שלכם באופן ברור קצר ולעניין
טיקטוק הופכת לפלטפורמה מובילה לשיתוף טיפים, טריקים וסקירות של המוצרים והשירותים שלכם. אנו משתמשים בה מכיוון שאנו יכולים להתחבר באופן אותנטי לעוקבים ויכולים לעקוב טוב יותר אחר התוצאות של החיבורים הללו.
טיקטוק מאפשרת לכם להיות מאוד אסטרטגים במיקוד הקהל שלכם ונותן למפרסמים קטנים יותר וליוצרי תוכן את אותם הכלים כמו חברות הפירסום הגדולות ביותר. הטיפ הגדול ביותר שלנו לעסקים המעוניינים לפרוץ לשימוש בטיקטוק הוא להיות קצר ולעניין במסרים והסרטונים שלכם.
2. אל תבזבזו יותר מדי זמן וכסף על הפקה
כפלטפורמה ששמה דגש מוגבר על נתונים דמוגרפיים צעירים יותר, זוהי דרך מצוינת למשוך בני 16-24 למוצר או לשירות שלכם. עם זאת, אל תצפו להחזר על ההשקעה באופן מיידי. במקום זאת, השתמשו באפליקצייה כמקור נוסף שבו הלקוחות הבפוטנצייאלים שלכם יכולים לפגוש אתכם בדרך לאורך המשפך השיווקי שלכם.
באופן ספציפי, עסקים קטנים צריכים להשתמש במוזיקה כדי לבצע בהצלחה שיווק בטיקטוק לעסקים קטנים. עם זאת, יותר מכל דבר אחר, אל תוציאו סכום נרחב מתקציב השיווק שלך על הפקת סרטונים . לרוב סרטוני הטיקטוק הוויראלים והאפקטיבים ביותר צולמו ונערכו בעזרת הטלפון הנייד ,בין 15-30 שניות של סרטון פשוט תהליכי, מעניין וקל להבנה.
3. אל תראו כאילו אתם מתאמצים יותר מדי
כאשר התחלנו להשתמש בטיק טוק לשיווק עסקים למדנו בדרך הקשה שאין נוסחה אחת שעובדת לכולם, אך מהניסיון שלנו תוכן לימודי מלמד משהו חדש או פותר בעייה מסויימת נוטה להצלחה כמעט בכל תחום עיסוק.
כדי שסרטון יגיע לכמה שיותר אנשים , רצוי שאנשים יצפו בסרטון עד סופו או יצפו בו שוב ושוב, סרטון לימודי, תהליכי שמלמד משהו חדש או מזווית חדשה באופן קליל ומעניין יעשה את העבודה. היפטרו מה״שומן״ כל פיסת מידע לא רלוונטית שלא תורמת למה שהצופה בא לראות.
אין צורך לנסות לבדר במידה וזה לא בא לכם באופן טבעי. בטיקטוק הדגש הוא על התוכן ופחות על הנראות כמו ברשתות אחרות.
4.נסו ליצור קשר וליצור שיתופי פעולה עם משפיענים קטנים יותר
טיקטוק היא חיה גדולה שיכולה להיכשל מהר מאוד מנקודת מבט של תוכן עסקי. בעת פרסום בטיקטוק, נסו להיעזר במשפיענים. מצאו משפיענים קטנים יותר וצרו שיתפו פעולה איתם על מנת לקדם את המוצרים שלכם. זכרו בטיקטוק גם עם כמות עוקבים נמוכה יחסית אפשר להגיע לקהלים גדולים. לרוב משפיען בעל אלפי עוקבים יכול ליצור סרטון בודד שיקח את העסק שלכם לגבהים חדשים. ומשפיען אם מאות אלפי עוקבים יביא תוצאות בינוניות. חשוב לבצע ניסוי וטייה את שתמצאו את המשפיען הנכון עבורכם.
מכירה בין מותג ללקוח עובדת מעולה בטיקטוק, לעומת מכירה בין עסק לעסק קשה יותר בפלטפורמה שמוקדשת בעיקר לדור ה-Z ולבני דור המילניום הצעירים יותר. אם אינכם מעוניים בשיתוף פעולה עם משפיענים, היצמדו לתוכן המתמקד בתכנים שמלמדים משהו חדש או מסבירים על המוצר . אלה שני הז'אנרים שזוכים למעורבות הטובה ביותר בטיקטוק.
5. פרסמו סרטוני "עבודה בתהליך".
פרסום תוכן שמראה כיצד אתם מייצר את המוצרים שאתה מוכרים יכולים להגביר באופן דרסטי את המודעות למותג שלכם. אנשים אוהבים לראות את העבודה והתהליכים שנלווים ליצירת מוצרים.
העצה שלנו פשוט להתחיל לפרסם ב-טיקטוק היא להישאר עקביים ולא להרים ידיים! סרטונים קצרים יותר מוצאים חן טוב יותר על ידי האלגוריתם. אל תיקחו את זה יותר מדי ברצינות ותנסו לפרסם פעם ביום או כל יומיים! צרו קשר עם הקהילה שבה אתה נמצאים וצרו אינטראקציה עם העוקבים שלכם.
האם כדאי לפרסם בטיקטוק?
פלטפורמות מדיה חברתית, כשהן בשלבי פיתוח מוקדמים יותר, דומות קצת למערב הפרוע. הכללים פחות ברורים, ועסקים יכולים לברוח עם יותר בפחות. כמובן, עם הזמן, המערב הפרוע מתפתח, והופך להרבה יותר דרך מובנית ומקודדת להתקיים ולשיווק בפלטפורמה.
טיקטוק נמצאת באמצע המעבר הזה.
המשמעות היא שיש כמה מסלולים שיכולים לספק החזר על השקעה גדולים יותר ואחרים שעלולים להיכשל לחלוטין. זה תלוי לחלוטין בעסק ובאופן שבו הוא קיים בפלטפורמה. ישנם מסלולים כמו פרסום מסורתי, שמציב פרסומות בפיד של משתמשים בדומה לאינסטגרם. אלה מצוינים עבור מדדי KPI עם משפך נמוך יותר, כאשר הכוונה היא להניע רכישות של מוצרים ספציפיים.
אז אם אתה בוחר בפרסום בטיקטוק מלבד שיווק אורגני במדיה חברתית, זה שווה את זה כל עוד יש לך לפחות כמה אלפי שקלים בתקציב השיווק לבדוק וללמוד. אולי יותר מכל פלטפורמה אחרת, הביצוע היצירתי של המודעות הוא חשוב ביותר, מכיוון שהדורות הצעירים יותר מיומנים יותר ויותר בהתכווננות, וקוראים למותגים שפועלים (ואינם) בקשר.
כמו בכל שירותי פרסום ושיווק, זה, כמובן, עוזר לשכור מומחה חיצוני לביצוע בפלטפורמה אם אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם. אם לא, פשוט ללמוד יותר על הפלטפורמה והפוטנציאל שלה. תוך זמן קצר, טיקטוק יהיה חיוני להוצאות השיווק שלך כמו פייסבוק ואינסטגרם.
שלושת כללי הזהב לשיווק בטיקטוק
טיקטוק מביאה הרבה הזדמנויות ונראות לעסקים, במיוחד אלה המוכרים מוצרים או שירותים ישירות ללקוח. אם נעשה באופן נכון, טיקטוק יכולה אפילו להיות פלטפורמת השקה שבה מישהו יכול לבדוק רעיון ולקיים קהילה עוד לפני שיש לו מה להציע.
הנה 3 טיפים שיווק בטיקטוק לעסקים בטיקטוק:
1. אל תמהרו
טיקטוק היא דרך חדשה לתקשר, זו הסיבה שאתם צריכים להקדיש זמן להבין אותה לפני תחילת הפקת תוכן והפרסום. כדי להשיג נראות, עליכם להתאים את התוכן שלכם לשפת הפלטפורמה. ייתכן ששימוש חוזר בסרטון שיווק ישן לא יתאים. הקדישו כמה שעות רק בהתבוננות וגלילה בעמוד ה״פוריו״ עמוד התוכן הראשי של הטיקטוק.
2. זה לא אינסטגרם
בטיקטוק אנשים רוצים בידור, להשתעשע או ללמוד משהו חדש תוך 15 שניות. להשוויץ או להראות כמה הכל יפה מושלם זה לא מספיק, אתם צריכים להביא ערך כלשהו.
3. עקבו אחר הטרנדים
שימו עין על הטרנדים והתאימו אותם אליכם. אל תפחדו לחשוף את עצמכם או את המוצר בצורה קלילה יותר, זו ההזדמנות שלכם להראות את הצד האנושי שלכם ושל העסק או השירות. השתתפו באתגרים, השתמש בשירים הויראליים, אבל וודאו שטיקטוק הוא הבעלים של זכויות היוצרים או שזה בחינם לשימוש. שימוש במוזיקה בעלת זכויות יוצרים לחשבון עסקי עלולה להוביל לכך שיורידו לכם את הסרטון במקרה הטוב או לתביעה על הפרת זכויות יוצרים במקרה הרע.
לסיכום
בסך הכל, השימוש בטיקטוק לעסקים קטנים הוכיחה את עצמה כיעילה ביותר עבור עסקים שקהל היעד שלהם הוא דורות Z ו-Y. אז אם יש לכם פלאפון עם מצלמה לא אכפת לכם להשתמש בו להראות את הצד הקליל יותר שלכם או ללמד משהו חדש , הפלטפורמה הזו היא מושלמת עבורכם.