מה זה טיקטוק?

מה זה טיקטוק?

 

טיקטוק היא פלטפורמת מדיה חברתית ליצירה ושיתוף של סרטונים קצרים. האפליקציה פופולרית בעיקר בקרב צעירים, ומאפשרת להם לבטא את עצמם באמצעות שירה, ריקוד, קומדיה וליפסינג (סנכרון שפתיים), ליצור סרטונים ולשתף אותם.

 

האם יש מגבלות גיל לפתיחת חשבון טיקטוק?

 

ברחבי העולם, השימוש באפליקציית טיקטוק מותר החל מגיל 13, פרט לאירלנד, שם גיל המינימום הוא 16 שנה.

 

איך יוצרים חשבון טיקטוק?

 

ההרשמה לטיקטוק נעשית באמצעות חשבון הפייסבוק, האינסטגרם או הטוויטר של המשתמש. דרך נוספת לפתוח חשבון היא באמצעות האימייל.

 

למה בני נוער אוהבים את אפליקציית טיקטוק?

 

טיקטוק היא אפליקציה מהנה, שמאפשרת לבני נוער ליצור ולשתף סרטונים עם חברים.

 

מאז הימים הראשונים של המדיה החברתית (יוטיוב בפרט), סרטוני סינכרון שפתיים הפכו לדרך פופולרית לייצר תוכן. הפופולריות של תוכניות כמו 'ליפסטאר' הישראלית ו- 'Lip Sync Buttle' תרמו רבות לעניין שנוצר סביב הפלטפורמה.

 

מכיוון שהפלטפורמה מציבה אתגרים, בני נוער רבים נמשכים אליה. לאפליקציה יש קהל רחב של משתמשים צעירים, שעבורם, השגת לייקים, עוקבים והצגת סרטונים עומדים גבוה בסדר העדיפות. על ידי יצירת תוכן מקורי משלהם, הם מבלים פרקי זמן ממושכים ברשת והופכים מצרכני תוכן ליוצרים. בכך האפליקציה מהווה דרך יצירתית ומהנה לביטוי עצמי ויצירת תוכן חברתי.

מה סוד ההצלחה של אפליקציית טיקטוק?

 

אפליקציית טיקטוק פישטה את היצירה והשיתוף של הסרטונים ולקחה את זה כמה צעדים קדימה. כל מה שנדרש מהמשתמשים הוא להקליט סצנות משגרת היומיום שלהם ולפרסם זאת. בשל הפורמט הקצר, לא יצירת הסרטון ולא הצפייה בו דורשים הרבה זמן או מאמץ.

 

בנוסף, תוכן וידאו קצר זה מושמע ברגע שהמשתמשים פותחים את האפליקציה. הסרטונים מתחילים להתנגן אחד אחד, והמשתמשים צוללים בים של תוכן וידאו מהנה, משעשע וממכר. בשל האופי הממכר של סוג התוכן הזה, קל מאוד לאנשים להמשיך לצפות בסרטונים אקראיים במשך שעות.

 

כיצד מותגים יכולים למנף את TikTok?

 

ל-TikTok  אין מקום למודעות תצוגה מסורתיות, והיא אפילו לא מנסה להתחרות עם פלטפורמות מדיה חברתית אחרות כאפיק שיווקי. עם זאת, בשל הצמיחה המהירה והפופולריות העולה שלה, מותגים רבים מבינים כעת את הפוטנציאל של TikTok כערוץ שיווק.

 

מספר מותגים השתמשו בטכניקות כמו אתגרים ותחרויות TikTok כדי לגרום למשתמשים לייצר תוכן הקשור למותג. מותגים גם ממנפים האשטאגים, באופן פחות או יותר דומה לזה של פלטפורמות מדיה חברתית אחרות במטרה לקדם את מסעות הפרסום שלהם ב- TikTok.

 

דרך נוספת שבה מותגים יכולים להשתמש ב- TikTok היא שיתוף פעולה עם ידועני TikTok, כדי ליצור תוכן פרסומי ספציפי למותג. זה דומה לכל שיתוף פעולה אחר של משפיענים, רק עם פורמט הווידאו של TikTok שאורך 15 שניות בלבד.

 

מה צופן העתיד של TikTok?

 

הפופולריות הנוכחית של אפליקציית TikTok מדהימה, אך עדיין לא מבטיחה שהיא תגיע אי פעם לרמות שהושגו על ידי רשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם ויוטיוב.

 

כדי לשמור על הפופולריות הנוכחית שלה, TikTok תצטרך להמשיך לחדש ולמצוא דרכים חדשות לעסוק בבסיס המשתמשים שלה. כדי להתבסס כאפליקציה חברתית שתישאר כאן לאורך זמן, היא גם תצטרך להפוך ליותר שיווקית עבור מותגים.

לסיכום,

 TikTok היא אפליקציה מהנה, משעשעת וממכרת שזוכה לעלייה בפופולריות, בעיקר בקרב בני נוער. לאפליקציה יש פוטנציאל להפוך לפלטפורמת השיווק והרשת החברתית הגדולה הבאה. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד יוצרי האפליקציה ממנפים את הפוטנציאל הזה ושומרים על הפופולריות הנוכחית של האפליקציה.

 

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp