כיצד להשתמש ב-TikTok לעסקים: המדריך המלא לשיווק המותג שלך עם TikTok

טיקטוק לעסקים, נראה שאפליקציות מדיה חברתית חדשות מופיעות מדי יום, אך חלקן בולטות יותר מאחרות.
זה נכון במיוחד כאשר הן מכסות נישה כל כך ספציפית כמו רשת חברתית מבוססת וידאו עם התמקדות במוזיקה וותכנים וויזואלים.
כך היה בספטמבר 2018, כאשר TikTok יצאה עם הופעת הבכורה שלה.
אנו רואים כמה אפליקציות חדשות מושקות בכל יום, שרבות מהן לא שוות את הזמן או תשומת הלב שלכם.
עם זאת, מצאנו ש-TikTok מצדיקה חקירה נוספת בגלל הקונספט הייחודי שלה וקהל היעד שאינו דומה לשום אפליקציה אחרת לפניה.
זוהי אפליקציה שנבנתה עבור קבוצת המבוגרים הצעירים (תיכוניסטים עד תחילת שנות העשרים) או הידועים בכינוי דור ה״אקס״, מה שהופך אותה להזדמנות מצוינת עבור משווקים להגיע ישירות לקהל היעד שלהם.
מה זה TikTok?
TikTok היא אפליקציה המאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף סרטונים קצרים באורך 15 שניות, כתוכן עצמאי או כחלק מסדרה גדולה יותר או "מופע".
סרטוני TikTok נועדו להיות קלילים והומוריסטים, כאשר קהל האפליקציה מורכב בעיקר מצעירים בגילאי 13 עד 24.
TikTok נוצרה על ידי חברת הטכנולוגיה הסינית Bytedance, שאפליקציות המדיה החברתיות האחרות שלה כוללות את צובר החדשות הפופולרי ביותר Toutiao ואת אפליקציית וידאו קצרים Musical.ly.
ניתן להוריד את TikTok בחינם מ-App Store או מ-Google Play. TikTok מפעילה מודעות של מותגים ומיוצרים דרך פיד ה-"Discover" שלה, שם היא מרוויחה את הכסף שלה.
כיצד להשתמש ב- TikTok for Business
TikTok הוא שילוב מוזר של סלפסטיק דיגיטלי ופיד חברתי היפראקטיבי, עם קורטוב של נרקיסיזם .
זו אפליקציה שנראה שנועדה לפנות בעיקר לבני נוער ומבוגרים צעירים, אבל TikTok פתוחה גם למותגים שרוצים להגיע לקהל הזה במיוחד. אבל אין ספק שתוכלו להשתמש בטיקטוק גם לעסק שלכם.
ראשית, תצטרכו להוריד את האפליקציה וליצור חשבון באמצעות שם העסק שלכם.
זכרו שהשם הזה יהפוך לחלק מזהות שם המותג שלכם, אז תרצו להשתמש במשהו שנשמע מקצועי אך נגיש גם לקהל צעיר יותר.
לאחר שיצרתם חשבון, תהיה לכם אפשרות ליצור וידאו קליפ או להוסיף תמונות לעדכון שלכם.
אתם גם תראו שיש מספר "ערוצים" זמינים עבורכם לעקוב אחריהם, המורכבים ממשתמשי TikTok אחרים, ולכן לא חובה לפתוח חשבון טיקטוק לעסקים.
אתם יכולים גם להשתמש בפיד ה"גלה" של האפליקציה כדי לראות מה אחרים מפרסמים.
צרו תוכן בחינם
אם אתם רוצים לנסות את TikTok בחינם, יש כמה דרכים שונות שאתם יכולים לגשת אליהן.
ראשית, אתם יכולים ליצור תוכן משלכם, על ידי צילום תמונות או יצירת סרטונים עם הפלאפון שלכם.
בעוד TikTok תוכננה להציג סרטונים באורך 15 שניות, יש לכם אפשרות להוסיף קליפ של 15 שניות עד 60 שניות.
אתם יכולים גם לבחור לפרסם מחדש סרטון או תמונה שצילמתם בעבר שעדיין יש להם רלוונטיות מסוימת לעסק שלכם.
אתם תרצו כמובן להיות ערים לחוקי זכויות היוצרים ולוודא שאתם מפרסם מחדש באישור היוצר.
ל-TikTok יש גם תכונה המאפשרת לך להוסיף מוזיקה לסרטונים שלכם, שהיא אפשרות מצוינת למותגים שרוצים לשלב מוזיקה בתוכן שלהם.
רכישת מודעות ממומנות בטיקטוק
אם אתה רוצים ללכת למסלול מסורתי יותר עם TikTok, אתה יכולים לרכוש פוסטים ממומנים כדי לגרום לתוכן שלכם להיחשף ליותר אנשים.
אתם יכול לעשות זאת בשתי דרכים: ראשית, אתם יכול לשלם, על בסיס פוסט, כדי להבטיח שהתוכן שלכם יופיע בראש העדכון של המשתמש.
לחלופין, אתם יכולים לשלם כדי לפרסם את התוכן שלכם מספר פעמים בפיד "גילוי" של TikTok.
בעוד שהתנאים וההגבלות של TikTok אומרים שהאפליקציה צפויה להגיע לקהל נישתי הרבה יותר מאשר רשתות חברתיות אחרות.
אתם יכול להשתמש בה כדי למקד למגוון אנשים, כולל כאלה שמתעניינים במותגים ובמוצרים הרלוונטיים לעסק שלכם.
פלטפורמת המודעות של TikTok גם מאפשרת לכם לפצל בדיקה של סגנונות מודעה שונים ולגלות אילו מהם מהדהדים ביותר עם הקהל שלכם.
נצלו את היומן שלכם לקדם את העסק בטיקטוק
יש תקופות מסוימות בשנה שבהן יש סיכוי גבוה יותר של TikTok להגיע לקהל רחב יותר.
לדוגמה, סביב החגים, TikTok עושה ספיישל תוכן רלוונטי לכל חג המאפשר למשתמשים לפרסם תוכן רלוונטי מבוסס ״האשטג״ ע״י קליפים קצרים.
באופן דומה, אתם יכול לצפות לראות הרבה פוסטים של TikTok בנושא מזון או לבוש סביב עונת חגים מסויימת.
באופן דומה, יש מקרים בכל שנה שבהם הקהל של TikTok מגיע לשיא של כל הזמנים
. זה כולל הכל, מאירועי ספורט ועד ימי הולדת לסלבריטאים. אם יש משהו מרגש שקורה בעולם, אתם יכול לצפות ש-TikTok יוצף באנשים המשתפים תוכן הקשור לאותו אירוע.
לסיכום
ככל שצצות יותר ויותר פלטפורמות חדשות, התחרות בין אפליקציות מדיה חברתית מעולם לא הייתה עזה יותר.
TikTok היא אחת האפליקציות האחרונות שעשו גלים, ומושכת לדמוגרפיה צעירה יותר מרוב הפלטפורמות החברתיות עם התוכן הוויזואלי הקליל שלה.
TikTok יכולה להיות דרך מצוינת למותגים להתחבר לקהלים צעירים יותר, כל עוד הם מוכנים להתנסות בסוגי תוכן שונים כדי למצוא מה עובד הכי טוב עם הקהל של TikTok.
עם זאת קחו בחשבון טיקטוק לעסקים, כדאי לשים לב ל-TikTok מכמה סיבות.
ראשית, זוהי פלטפורמה חדשה לחלוטין, ויש מקום רב לעסקים לאייש נישות של תכנים ולהוות סמכות בתחומם.