מהי אפליקציית טיקטוק

איך האפליקציה טיקטוק הפכה להיות כל כך פופולרית, ומה מבדיל אותה מ- Musical.ly?

 

Musical.ly הייתה אפליקציית הסטרימינג ושיתוף הוידאו הפופולרית שאפשרה ליצור קטעי וידאו קצרים (בני 15 שניות), וזכתה לפופולריות נרחבת. יותר מ- 100 מיליון משתמשים, הפכו ליצרני תוכן ששיתפו את הסרטונים שלהם במדיה החברתית, מה שהגביר את הפופולריות של האפליקציה.

 

באוגוסט 2018 האפליקציה עברה לידי ByteDance הסינית, והמשתמשים בה הועברו ל- TikTok יחד עם כל התוכן שהעלו בה.

 

מהי אפליקציה טיקטוק?

 

אפליקציה טיקטוק היא אפליקציית שיתוף וידאו קצרה, המאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף סרטונים בני 15 שניות בכל נושא.

 

אפליקציה טיקטוק מחזיקה אפליקציה נפרדת לשוק הסיני, המכונה Duyin, ולה 300 מיליון משתמשים חודשיים פעילים. הלוגו של האפליקציה הוא שילוב של Musical.ly ו – Duyin.

 

במה טיקטוק שונה מ- Musical.ly?

 

אפליקציית טיקטוק מבוססת על אותו קונספט וידאו קצר, אך רחבה הרבה יותר בהיקפה. בניגוד ל- Musical.ly, היא לא מתמקדת רק בסנכרון שפתיים למוזיקה.

 

אפליקציית TikTok מציעה למשתמשים מבחר רחב של צלילים וקטעי שיר, יחד עם האפשרות להוסיף פילטרים ואפקטים מיוחדים. כמו כן, היא מאפשרת להוסיף ישירות סרטונים שנוצרו בטלפון.

 

כמו כל רשת חברתית, גם טיקטוק מוסיפה פיצ'רים חדשים וממשיכה להתפתח. בין היתר, היא מאפשרת להגיב לסרטונים, לשתף אותם, ואף להתריע משתמשים שמבלים בה יותר משעתיים.

 

האפליקציה מקודמת כרשת חברתית לשיתוף וידאו. משתמשי TikTok יכולים ליצור מגוון סרטונים, כולל אתגרים, סרטוני ריקוד, קסמים וסרטונים מצחיקים. הגורם העיקרי שמבדיל בין Musical.ly ל-Tik Tok  הוא, שלאחרון יש טווח הרבה יותר רחב ליצירת וידאו.

 

איך אפליקציה טיקטוק תפסה פופולריות כל כך נרחבת?

 

מאז השקתה, הפופולריות של אפליקציה טיקטוק גדלה מאוד. באוקטובר 2018, זו הייתה אפליקציית התמונות עם מספר ההורדות הגבוה ביותר של אפל, ברחבי העולם. על פי הדיווחים, האפליקציה צברה יותר מ- 500 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, כשארה"ב היא המדינה הפופולרית ביותר, בה הורידו אותה למעלה מ- 80 מיליון פעמים.

 

מהן הסיבות העיקריות לעלייה בפופולריות של אפליקצייתTikTok ?

 

  1. המלצות של ידוענים

האפליקציה אהובה בקרב סלבריטאים, כמו ג'ימי פאלון, שעזר להניע את הפופולריות שלה. כמו כן, לאפליקציה יש שותפויות בתשלום עם כמה מפורסמים, באזורים שונים, שמקדמים את האפליקציה לקהלים מקומיים.

 

התעניינותו של ג'ימי פאלון באפליקציה החלה באופן טבעי, אך לאחר מכן נוצלה על ידי האפליקציה, באמצעות שותפות בתשלום. בנובמבר 2018, ג'ימי פאלון התחיל מדור "אתגרים" בתוכנית שלו והשתמש ב-TikTok  כפלטפורמה לאתגר.

 

לאפליקציית TikTok יש גם שותפויות של סלבריטאים באזורים אחרים כמו יפן, תאילנד והודו. למעשה, שותפויות של סלבריטאים היו טקטיקה מרכזית באסטרטגיית ההתרחבות הגיאוגרפית של TikTok. האפליקציה משתמשת בסלבריטאים ומשפיענים כדי לעורר באזז ברחבי הפלטפורמה וליצור תוכן ויראלי. מפורסמים אלה לא רק מפרסמים תוכן ב-TikTok , אלא גם מקדמים את TikTok בערוצי מדיה חברתית אחרים.

 

מלבד שותפויות בתשלום, המותג נהנה גם ממשפיעני רשת וסלבריטאים שמשתמשים בפלטפורמה ועוזרים להביא את העוקבים שלהם לאפליקציית TikTok.

 

  1. תוכן מקומי

גורם מרכזי נוסף בפופולריות של אפליקציה טיקטוק היא העובדה שלמרות היותה אפליקציה גלובלית, יש לה התמקדות חזקה בתוכן מקומי. האפליקציה מריצה לעתים קרובות תחרויות ואתגרים מקומיים ומתעדת מגמות מקומיות באמצעות שימוש בהאשטאגים מקומיים.

 

TikTok מפעילה גם את תחרות "מיליון האודישנים" במספר מדינות, בנפרד. עבור כל תחרות, המשתתפים מקבלים נושאים ליצירת סרטונים ואז יוצרי הסרטון המובילים מקבלים פרסים. תחרות זו לא רק מובילה ליצירת אלפי סרטונים מקומיים, עבור כל מדינה שבה היא נערכת, אלא גם עוזרת ליוצרי TikTok להשיג הכרה ועוקבים.

 

השימוש בהאשטאגים מגמתיים מקומיים מציע למשתמשי האפליקציה נושאים ליצירת תוכן, וכך האפליקציה מנצלת מגמות מקומיות ליצירת תוכן ויראלי לפלטפורמה.

 

 TikTokגם שולחת המלצות מותאמות אישית לכל אחד מהמשתמשים שלה. זה מבטיח שמשתמשי TikTok תמיד יהיו מעודכנים בסרטונים הטרנדיים האחרונים ולעולם לא יחסרו  להם רעיונות ליצירת סרטונים.

 

 

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp